Kosmetika a její trvanlivost.

Vše o trvanlivosti kosmetiky.

Dozvíte se vše o trvanlivosti a správném skladování kosmetiky, aby Vám dělala radost co nejdéle.
Trvanlivost kosmetiky

 

V tomto článku si povíme vše o tom jakou mají kosmetické produkty trvanlivost a  proč se nedoporučuje je používat po uplynutí této trvanlivosti. Trvanlivost na kosmetických výrobcích je označována značkou PAO angl. Period After Opening (trvanlivost po otevření)Po otevření je důležité vědět, jak dlouho můžete kosmetiku bezpečně uchovávat.

JAK DLOUHO MŮŽETE POUŽÍVAT SVOU KOSMETIKU?
INDIKACE TRVANLIVOSTI NA KOSMETICKÝCH NÁDOBÍCH.

Na úvod si řekněmě, že kosmetické značky podle pravidel Evropské unie musí od března 2005 musí uvádět na kosmetických výrobcích dobu použitelnosti po otevření.

Na obalu může být jedna z níže uvedených variant:

  1. Pokud má produkt životnost odhadovanou výrobcem méně než 30 měsíců, je povinné uvést datum minimální udržitelnosti, nebo datum limitu optimálního použití. Odpovídá datu použitelnosti produktu a lze jej identifikovat podle slov „EXP“ nebo „Spotřebujte do“, po nichž následuje datum.
  2. Pokud má produkt podle výrobce odhadovanou dobu použitelnosti delší než 30 měsíců, není doba spotřeby ani expirace povinná, je však zmíněna doba po otevření (PAO). Udává, jak dlouho lze produkt optimálně uchovávat po prvním otevření bez jakéhokoli rizika. Představuje ji otevřená nádoba s časovým úsekem (číslem) a písmenem "M" odpovídajícím "měsíci". 
l
 

Příklad označení datumu spotřeby.

U tohoto znaku bude společně vyraženo datum spotřeby produktu, jak znáte u potravin. 
l
 

Příklad označení PAO (doba spotřeby po otevření)

Číslice u písmene „M“ udává počet měsíců trvanlivosti po otevření. Může být i 2,3,9,12,24. 

„Chcete-li mít na paměti termíny otevření vašich produktů, neváhejte si je zapsat do smartphonu nebo přímo na obal produktu.“

Některé produkty dobu expirace a ani dobu spotřeby po otevření nemají,  jsou jednorázové produkty nebo parfémy (produkty, u kterých nehrozí riziko degradace kvůli vysokému obsahu alkoholu).

PRŮMĚRNÁ ŽIVOTNOST VÝROBKŮ


Pokud nemůžete najít předchozí označení nebo pokud již nejsou viditelné, zde jsou průměrné trvanlivosti vašich konvenčních produktů po otevření, které je důležité vědět:

  • Řasenky a oční linky: 1 až 3 měsíce
  • Séra, péče o oční kontury, hydratační krémy, tekuté masky, čisticí přípravky: 8 měsíců pro produkty obsažené ve sklenicích a 12 měsíců pro produkty obsažené v lahvičkách s pumpičkou
  • Péče o tělo: mezi 9 a 12 měsíci
  • Podkladové báze, pudry, bronzery, tvářenky, oční stíny: mezi 12. a 18. měsícem věku
  • Odličovače a micelární vody: cca 12 měsíců
  • Lak na nehty: mezi 12 a 24 měsíci
  • Rtěnky a lesky: cca 15 měsíců
  • Tělové oleje: cca 18 měsíců
  • Šampony a sprchové gely: mezi 24 a 36 měsíci
  • Parfémy: cca 24 měsíců
 
Produkty sloužící na ochranu před slunce a různé opalovací produkty: jednu sezónu. Ve skutečnosti jsou UV filtry časem méně účinné. Je proto lepší je používat pouze během jedné sezóny a následující rok je znovu nepoužívat. Pokud si přesto chcete své opalovací přípravky uchovávat déle než jednu sezónu, doporučuje se uchovávat je v chladném prostředí. Nevystavujte je teplu
 
Neotevřené kosmetické produkty a vzorky mohou být skladovány po dobu, přibližně dva až tři roky od data výroby.
 

Nakonec je třeba věnovat pozornost přírodním a domácím kosmetickým produktům, zejména produktům na vodní bázi. Jejich trvanlivost může být zkrácena choroboplodnými zárodky a bakterie se mohou množit rychleji než u běžných produktů, a to i přes přítomnost přírodních antimikrobiálních látek (kyselina sorbová a kyselina salicylová).

VZHLED PRODUKTU

 

Pokud opravdu netušíte, kdy byl váš produkt otevřen, je třeba vzít v úvahu několik věcí a dle nich se rozhodnout:

red-crossVůně: pokud se vůně výrazně změní, doporučujeme kosmetiku přestat používat.

red-crossTextura: pokud textura zhoustne, zkapalní nebo pokud zaznamenáte fázový posun, je lepší ji nepoužívat.

red-crossBarva: Pokud zaznamenáte změnu barvy, doporučujeme produkt vyhodit.

JAKÁ JSOU RIZIKA POUŽÍVÁNÍ PLEŤOVÉHO NEBO MAKE-UPOVÉHO PŘÍPRAVKU, KTERÝ PROŠLO DATUM EXPIRACE?

I když vyhodit nedokončený kosmetický produkt není vždy potěšením, je stále vhodnější používat kosmetiku, která nepřekročila datum spotřeby, aby nedošlo ke „skutečným rizikům od jednoduché kožní reakce až po zánět spojivek nebo ekzém“ , jak říkají dermatologovové.

Používání produktů s prošlou dobou použitelnosti může způsobit poškození pokožky, jako například:

  • Bolest a zánět
  • Infekce trávicího traktu, pochvy nebo močových cest
  • Akné, kožní vyrážky nebo zarudnutí
  • Zánět spojivek
  • Ekzém
  • Otok nebo hnis

Všechna rizika spojená s používáním produktů s prošlou dobou použitelnosti by vás proto měla vybízet k tomu, abyste respektovali data expirace vašich produktů, zejména PAO.

Mnozí odborníci a dermatologové důrazně doporučují nepoužívat kosmetiku s prošlou dobou použitelnosti: „Pokud uplyne datum spotřeby po otevření, kosmetický přípravek může změnit konzistenci a hrudkovat. Nemusí být již účinný a nebo může dokonce způsobit podráždění, exém či jiné zdravotní problémy. Zvláště pokud se aplikuje na poškozenou pokožku.“

Abyste se vyhnuli jakémukoli nebezpečí pro vaši pokožku, je lepší nedokončené výrobky s prošlou dobou použitelnosti vyhodit, než je dodělávat.

MŮŽE SE KOSMETIKA RYCHLEJI KAZIT, POKUD NENÍ SPRÁVNĚ SKLADOVÁNA?

 

Kosmetický výrobek skladovaný ve špatných podmínkách, tj. vystavený vlhkosti, teplu, světlu nebo teplotním změnám, může mít kratší trvanlivost.

Zjistěte, jak a kde byste měli skladovat své kosmetické produkty. Nejdůležitější je především udržovat je v optimálním prostředí: v chladu a temnu, jako je chladicí box Beauty Box.

 

 

Ledničky pro péči o pleť jsou skutečně navrženy speciálně pro kosmetiku. Udržují ideální teplotu, inteligentní software pro tepelnou regulaci a systém chlazení větraným vzduchem umožňují optimální uchování vaší kosmetiky.

Uchováváním vašich produktů v nejlepších podmínkách pomáhá Chlazený kosmetický box snižovat množství odpadu.

Chladicí box podporovaný předními průmyslovými společnostmi (LVMH, L'Oréal a Sephora) vyniká svou odborností, ekologickou odpovědností a technologickými a ergonomickými výhodami, které zjednoduší vaši kosmetickou rutinu a zachovají vlastnosti vašich kosmetických produktů po celou dobu. jejich životnost.

 

Máte nějaké otázky k článku?

 

Jméno a příjmení

Nevyplňujte toto pole: